Jsme manipulovatelni?

 
V Anglii chtěli zjistit,
 
zda hudba ovlivňuje výběr vína v lahůdkářstvích.
Na regál s vínem postavili magnetofon.
Pod ním vystavili čtyři druhy německého a čtyři druhy francouzského vína. Podobné druhy a ceny.
Jeden den hráli francouzské skladby, další den německé.
 
Jaký byl výsledek?

Když hráli francouzskou hudbu, prodalo se více francouzského vína.
Totéž platilo i o německé hudbě a vínu.
 
Když zněla francouzská hudba, prodalo se čtyřicet lahví francouzského vína a jen osm lahví německého vína.
Když hráli německou hudbu, prodali jen dvanáct lahví francouzského vína a dvaadvacet lahví německého vína.
 
Většina zákazníků si vůbec neuvědomila, že jsou ovlivněni hudbou.
Pracovníci provádějící výzkum je požádali, aby vyplnili dotazníky až poté, co si vybrali víno.
Ze čtyřiačtyřiceti nakupujících přiznalo, že je při výběru ovlivnila hudba, jen šest. To je asi čtrnáct procent.
Z toho je vidět, jak jsme manipulovatelní – obvykle si to vůbec neuvědomíme.
 
Také barva má na nás vliv.
Černé barvě připisujeme sílu a moc. Ale také agresivitu.
Pokusy s rozhodčími u videa to dokázaly. Hru agresivního mužstva v bílých dresech posuzují mírněji než stejně agresivní hru v černých dresech.
 
Praxe to dokázala. Hokejisté Pittsburgh Penguins v sezoně 1979-1980 změnili barvu dresů na černou.
Vzrostl jim počet trestných minut. V prvních čtyřiceti kolech sezóny měli ještě modré dresy a průměrně osm trestných minut na zápas.
V dalších pětatřiceti kolech měli dresy černé a dvanáct trestných minut na zápas.
 
Náhoda? Přesně totéž se stalo mužstvu Vancouver Canucks. Jen o dva roky dříve.
 
 
Z knihy Hallinan Joseph, T.: Proč děláme chyby, Pavel Dobrovský – BETA, Praha, 2010


S pozdravem


Ing. Ivo Toman  
TAXUS International s.r.o.
Na Pankráci 49, 140 00 Praha 4



www.Jak-vydelat.cz www.Ako-zarobit.sk
www.AnglictinaProSamouky.cz 
www.AnglictinaPreSamoukov.sk
www.SkoleniIvaTomana.cz www.IvoToman.sk
 
 
P.S.: Jak ovlivňovat (manipulovat) jiné při prodeji probírám na otevřeném školení Psychologie prodeje + Námitky 17 . 5. 2012. Přihlaste se ještě dnes, protože počet míst je omezený. Neodkládejte to na jindy a vydělejte více díky znalostem psychologie.